Driftsopgørelsen for februar måned viser, at måltallet på 95 % er opfyldt på både pålidelighed og rettidighed.
Pålideligheden (andelen af gennemførte afgange i forhold til planlagte) endte samlet set på 98,1 % og rettidigheden (andelen af afgange gennemført til tiden) på 96,2 %. Det er tilfredsstillende resultater, som viser, at Letbanen fortsætter den stabile drift.
Hos Letbanen vægtes pålideligheden i dagligdagen højere end rettidigheden, da det er vigtigt, at passagerne kan regne med, at der kommer et tog.
Opdelt på strækninger ser udviklingen således ud:
Grenaabanen
På Grenaabanen ligger pålideligheden fortsat over målet, mens rettidigheden endnu ikke er kommet op på målet på 95 %. Det skyldes fortsat gentagne tekniske fejl, der ofte har konsekvenser for driften.
Odderbanen
På Odderbanen er både pålideligheden og rettidigheden fortsat pænt over målet på 95 %. De fleste aflysninger og forsinkelser skyldes materielnedbrud og en evakuering af Aarhus Letbanes kontrolcenter i forbindelse med en brandalarm.
Indre strækning
Tallene for indre strækning er fortsat rigtig pæne med 99,2 % på både pålidelighed og rettidighed. De få aflysninger og forsinkelser skyldes gentagne problemer med signaler og kørestrøm på Lystrup st.
Aarhus Letbane er tit blevet omtalt som Østjyllands svar på den storkøbenhavnske S-bane. Derfor er en sammenligning med rettidigheden på S-banen relevant.
Banedanmark opgør kundepunktligheden på S-banen og offentliggør den hver måned på deres hjemmeside www.banedanmark.dk. Kundepunktligheden er ligesom rettidigheden på Letbanen et udtryk for kundernes oplevelse af evt. forsinkelser på transporten.
Målet for kunderettidigheden på S-banen er 92,3%, og resultatet for den senest offentliggjorte måned december er 93,2%.