fbpx

Vinteren bød på færre henvendelser fra kunder


Som en ret ny spiller i den kollektive trafik tiltrækker Letbanen naturligt diverse spørgsmål fra Midttrafiks kunder. Ikke mindst i de perioder af 2019, hvor der var ustabil drift og manglende passagerinformation, landede mange henvendelser i indbakken.

Der er til gengæld sket et fald i antallet af henvendelser, når vi ser på tallene fra oktober 2019 og frem til februar i år. Oktober lå særligt højt med samlet 651 henvendelser som følge af de driftsudfordringer, der prægede måneden.

Allerede i november 2019 blev antallet af kundehenvendelser dog halveret, og det faldt yderligere i december og januar. Februar 2020 landede på 317 kundehenvendelser.

Udover antallet af henvendelser bliver det også opgjort, hvad den enkelte henvendelse drejer sig om. Her har spørgsmål og kommentarer primært knyttet sig til udgåede ture og nedbrud samt forsinkelser. Men henvendelserne vedrører for eksempel også stoppesteder og information om afgange. Den mest tydelige ændring i tallene er, at henvendelserne om udgåede ture og nedbrud faldt fra 472 i oktober til 199 i februar.

Ikke kun negative kommentarer

Det er ikke kun ris fra kunderne, der tikker ind i postkassen hos Midttrafik, men også gode forslag til, hvordan rejsen kan forbedres.

 For eksempel har Midttrafik fået en henvendelse fra en gravid kvinde, der ikke oplevede, at medpassagerer var behjælpelige med at give hende en siddeplads i et fyldt letbanetog, hvor hun var nervøs for at falde ved opbremsning. Hun ville derfor gerne have, at arealet til ældre og gangbesværede også inkluderede gravide. Efterfølgende er der sat folier op både uden på og inde i letbanetoget, så det tydeligt fremgår, hvor Flexarealet er, og hvem det er forbeholdt.

Andre roser letbaneførerne for at være opmærksomme og vente. En kunde, som var for længe om at skifte fra det ene til det andet letbanetog, takker for eksempel for, at letbaneføreren ventede med at sætte i gang, så hun alligevel nåede at komme med.  

Det er nyttigt, når Letbanens kunder tager sig tid til at komme med ris og ros, så kundeoplevelsen kan forbedres. Din kommentar er derfor meget velkommen via dette link.

 


Lignende nyheder...

_P8A8500aaaaaaaa_web

Flere afgange får passagererne til at strømme til

Sidste år i august trådte en ny køreplan i kraft, og det betød flere afgange fra Hornslet og Grenaa i myldretiden. Allerede et år senere ...
Læs mere
Testkoersel-Odderbanen-6

Planlagt vedligehold på Odder- og Grenaabanen

I de kommende uger vil Aarhus Letbane arbejde med vedligeholdelsesopgaver på strækningerne mellem Grenaa og Østbanetorvet og mellem Odder og Aarhus H. I uge 25 ...
Læs mere
P8A2997aaaaa-scaled.jpg

Passagererne sætter igen rekord i Letbanen

Med mere end 1.4 millioner passagerer i første kvartal sætter passagererne endnu en gang rekord. Passagertallet er det højeste for et første kvartal i Letbanens ...
Læs mere
odder_1280x500

Planlagt vedligehold mellem Odder og Aarhus H

I uge 16 vil Aarhus Letbane arbejde med vedligeholdelsesopgaver på strækningen mellem Odder og Aarhus H. Vedligeholdelsesarbejdet udføres hovedsageligt i nattetimerne for at undgå at ...
Læs mere
Letbanen-Grenaa-Tango

Køreledningsmast beskadiget ved Ryomgård

I forbindelse med vedligehold på Grenaabanen er en køreledningsmast beskadiget. Under nattens vedligeholdelsesarbejder har Aarhus Letbanes (AAL) vedligeholdelsesentreprenør ramt en køreledningsmast. Masten er beskadiget og ...
Læs mere
Vedligeholdkampagne-marts-2021-web

Planlagt vedligehold på hele Letbanestrækningen

I de kommende uger vil Aarhus Letbane arbejde med vedligeholdelsesopgaver på hele strækningen mellem Grenaa og Odder. I ugerne 11 og 12 arbejdes der mellem ...
Læs mere
Foto: Jens Hasse/Chili

Du er på vej væk fra Letbanens hjemmeside og på vej over til Midttrafik.dk

Ønsker du information om køreplaner og andre rejsetider?

Ønsker du at købe billet til Letbanen eller at finde priserne hertil?

P8A2997aaaaa-scaled.jpg

Skal du ud at køre med Letbanen?

Find information om køreplaner, billetter, priser og rejseregler. Kontakt Midttrafiks kundeservice.