Februar bød på få forsinkelser og en stabil drift. Målet for rettidigheden er nået på alle strækninger.
Februar var en rolig og stabil måned uden de store udfordringer. Det samlede resultat for februar ligger på 98,1 procent på pålideligheden og en rettidighed på 98,2 procent.
Indre strækning
I februar var pålideligheden på 97,7 procent og rettidigheden på 98,4 procent for Indre strækning, hvilket betyder at pålideligheden er tæt på at nå målet på 98 procent.
De få forsinkelser og aflysninger skyldes bl.a. kollision med bil og fejl på letbanekøretøj.
Odderbanen
Odderbanen når sit mål på pålideligheden med 98,1 procent, og leveret et flot resultat på rettidigheden på 99 procent.
De få forsinkelser og aflysninger skyldes bl.a. fejl på letbanekøretøj og signaler.
Grenaabanen
Med et flot resultat på 98,9 procent på pålideligheden og 97,2 procent på rettidigheden slår Grenaabanen rekord for bedste resultat til dags dato. Grenaabanen kørte i februar efter en særlig køreplan pga. en længerevarende sporspærring ved Vestre Strandallé st.
De få forsinkelser og aflysninger skyldes bl.a. fejl på letbanekøretøj, signaler og sporskifte.
Aarhus Letbane opgør pålideligheden (andelen af gennemførte afgange i forhold til planlagte) og rettidigheden (andelen af afgange gennemført til tiden). Det fastsatte mål for begge parametre er 98 procent for den samlede strækning.
Aarhus Letbane er tit blevet omtalt som Østjyllands svar på den storkøbenhavnske S-bane. Derfor er en sammenligning med rettidigheden på S-banen relevant.
DSB opgør kundepunktligheden på S-banen og offentliggør den hver måned på deres hjemmeside www.dsb.dk. Kundepunktligheden er ligesom rettidigheden på Letbanen et udtryk for kundernes oplevelse af evt. forsinkelser på transporten.
Målet for kundepunktligheden på S-banen er 92,3 procent, og resultatet for den senest offentliggjorte måned, som er januar 2022, er 92,5 procent.