Driftopgørelsen for oktober viser et mindre fald i antallet af gennemførte afgange på 95,30 procent mod 96,69 procent i september. Udviklingen i rettidigheden har udviklet sig positiv fra 93,02 procent i september til 94,21 procent i oktober.

Rettidighed og gennemførte afgange ved forsinkelser på 3 min. opgøres nu på de tre strækninger: Grenaabanen, Odderbanen og den indre strækning. Tallene viser tydeligt, at det er på Grenaabanen, der er de største udfordringer.

Årsagen til fald på antal gennemførte afgange er hovedsageligt nedfaldne køreledninger og vejrforhold. Samlet set er driften endnu ikke fuldt tilfredsstillende på alle strækninger, men udviklingen i rettidigheden er positiv og et udtryk for generelt mere stabile tekniske anlæg og materiel.

Grenaabanen

Gennemførte afgange
september 94,47 %
oktober 91,87 %
   
Rettidige afgange
september 84,89 %
oktober 86,68 %
   

På Grenaabanen er antallet af gennemførte afgange faldet, hvilket hovedsageligt skyldes nedfaldne køreledninger, fejl på tekniske anlæg, fejl på materiel, vejrforhold samt udefra kommende forhold.

Odderbanen

Gennemførte afgange
september 96,40 %
oktober 94,82 %
   
Rettidige afgange
september 92,60 %
oktober 94,08 %
   

På Odderbanen er antallet af gennemførte afgange faldet, hvilket skyldes tekniske forhold, mangel på materiel og vejrforhold.

Den indre strækning

Gennemførte afgange
september 98,39 %
oktober 97,84 %
   
Rettidige afgange
september 98,31 %
oktober 98,86%
   

På den indre strækning er antallet af gennemførte afgange faldet, hvilket skyldes nedfaldne køreledninger, tekniske årsager, materielle forhold, ulykke samt udefra kommende forhold.

Aarhus Letbane er tit blevet omtalt som Østjyllands svar på den storkøbenhavnske S-bane. Derfor er en sammenligning med rettidigheden på S-banen relevant.

Banedanmark opgør kundepunktligheden på S-banen og offentliggør den hver måned på deres hjemmeside www.banedanmark.dk. Kundepunktligheden er ligesom rettidigheden på Letbanen et udtryk for kundernes oplevelse af evt. forsinkelser på transporten.

Målet for kunderettidigheden på S-banen er 92,3%, og resultatet for den senest offentliggjorte måned september er 93,0%.


Lignende nyheder...

uge 47

Letbanen får en makeover: til gavn for både passagerer og bilister

I uge 47 gennemfører Aarhus Letbane et større vedligeholdelsesprojekt på Grenaabanen, hvor spor, skinner og overkørsler får en tiltrængt makeover – til gavn for både ...
Læs mere
_P8A8500aaaaaaaa_web

Aarhus Letbane erkender: Det er ikke godt nok 

Mange passagerer i Aarhus og omegn har i den seneste tid oplevet frustrationer over ustabil drift og akutte aflysninger på Letbanen. Det er hverken godt ...
Læs mere
_MG_8249aaaa

Aarhus Letbane genudbyder togindkøb

Justeringer i udbuddet skal sikre de bedste tog til Aarhus – en mindre forsinkelse på cirka en måned forventes. Aarhus Letbane har besluttet at annullere ...
Læs mere
_P8A0028aaaaaaaaaaaaaaaa

Overkørsler kræver omtanke: Sikkerheden afhænger af os alle – også dig selv

Når signalet blinker rødt, og bommene går ned, er der kun ét rigtigt valg: at stoppe. Alligevel oplever Aarhus Letbane en stigende tendens til, at ...
Læs mere
default

Aarhus Letbane hjemtager vedligehold af infrastruktur

Aarhus Letbane har valgt fremover at udføre en del af infrastrukturvedligeholdet med egne medarbejdere. Derfor er kontrakten med Aarsleff Rail A/S opsagt med udgangen af ...
Læs mere
_MG_1284aaaaaa

FLYT DIG! – Skejby-kampagne sætter fokus på grøn og smart transport

Aarhus Letbane er med, når Region Midtjylland og seks store arbejdspladser i Skejby lancerer en ny mobilitetskampagne, der skal få flere til at tage cyklen, ...
Læs mere
Foto: Jens Hasse/Chili

Du er på vej væk fra Letbanens hjemmeside og på vej over til Midttrafik.dk

Ønsker du information om køreplaner og andre rejsetider?

Ønsker du at købe billet til Letbanen eller at finde priserne hertil?

P8A2997aaaaa-scaled.jpg

Skal du ud at køre med Letbanen?

Find information om køreplaner, billetter, priser og rejseregler. Kontakt Midttrafiks kundeservice.